מפרט טיפולים לרכב סוזוקי סוויפט

20000 קילומטרים 40000 קילומטרים 60000 קילומטרים 80000 קילומטרים 100000 קילומטרים 120000 קילומטרים
12 חודשים 24 חודשים 36 חודשים 48 חודשים 60 חודשים 72 חודשים
שמן מנוע ACEA A3/B3, החלף החלף החלף החלף החלף החלף
מסנן שמן מנוע החלף החלף החלף החלף החלף החלף
מי קירור בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה החלף בדיקה
רצועה למנוע/אלטרנטור/מזגן/הגה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה החלף
כיוון שסתומים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
צינורות מים וחיבורים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
מערכת פליטה ותושבות בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
מצתים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
מסנן אוויר בדיקה בדיקה החלף בדיקה בדיקה החלף
מסנן דלק בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
צינורות דלק וחיבורים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
שסתום PVC בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
מערכת אדי דלק בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
בלמים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
נוזל בלמים בדיקה החלף בדיקה החלף בדיקה החלף
כוון בלם ים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
מערכת צינורות בלמים ודוושת בלם בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
מערכת היגוי בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
מערכת מתלים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
בולמי זעזועים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
נוזל לתיבת הילוכים אוטומטית בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
צינורות נוזל גיר אוטומטי בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
ציר הנעה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
צמיגים,אופנים ואומי הידוק אופנים בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה בדיקה
מסנן אוויר למזגן בדיקה בדיקה החלף בדיקה בדיקה החלף
מבחן דרך – ובדיקת מערכות כללית בצע בצע בצע בצע בצע בצע

טיפול בסוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט: הדור המנצח

כולם יודעים שסוזוקי היא אחת מחברות הרכבים הטובות בעולם. מדובר בחברה יפנית שנוסדה בשנת 1909 ומייצרת מאז כלי רכב בטיחותיים ואמינים שפשוט כיף לנהוג עליהם. ואם מוסיפים לכל אלה גם את הטאץ' העיצובי, לא נשאר מקום לספק: סוזוקי היא הבחירה הנכונה.

אחד הדגמים הפופולריים של סוזוקי הוא הסוויפט. בסוף שנת 2016 החברה חשפה בפני הציבור את הסוויפט החדשה – הדור הרביעי לשושלת שראתה אור לראשונה בשנת 83.הדור הנוכחי הגיע לישראל באמצע שנת 2017 ונשאר כמו שהוא עד נובמבר 2020, מאז המכונית עברה "מתיחת פנים", ונוספו לה שני עדכונים חדשים: מנוע היברידי ומערכות בטיחותיות.

מאז ועד היום הסוויפט שולטת בכבישים

סביר להניח שגם אתם חיפשתם להתחדש ברכב מתקדם לפני שעשיתם את הצעד. לא משנה באיזה רמת גימור של הסוויפט החדשה בחרתם, הרווחתם.אז עכשיו, כשאתם בעלים גאים של סוזוקי סוויפט, אתם בטח רוצים לשמור עליו כמו שצריך. בדיוק בשביל זה חשוב להפקיד אותו במהלך טיפולים בידיים של אנשי מקצוע שאתם סומכים עליהם.

"מוסך טופז" כאן בשבילכם! מדובר במוסך ותיק ומורשה לרכבי סוזוקי, עם ניסיון של יותר מ-35 שנים. מרכז השירות שלנו הוא בית. אנחנו מציעים מגוון רחב של טיפולים, והכי חשוב – הלקוחות יודעים שאיתנו, הרכב שלהם בידיים טובות.

הדור הרביעי של הרכב המנצח בקטגוריית "סופר מיני" כאן

הסוויפט נכנסת לקטגוריית "סופר מיני" – מכונית שגדולה יותר ממיני וקטנה יותר ממשפחתית. מכונית עירונית שנותנת ביצועים מעולים גם בשטחים בין עירוניים. המימדים של המכונית יחסית קטנים, והיא מגיעה ברמת גימור GLX. היא מתבססת על מנוע בנזין היברידי בנפח 1,200 ליטר, עם ארבעה צילינדרים שמפיק 83 כוחות סוס, ו-10.9 קמ"ג.

המנוע ההיברידי יעיל במיוחד ונועד לייצר נסיעה משולבת דלק וחשמל, על מנת להקטין את צריכת הדלק, להוזיל את העלויות שלו, ולהקטין את זיהום האוויר. המנוע יכול להגיע עם תיבה אוטומטית רציפה או תיבה ידנית.

הדור הרביעי של הסוזוקי סוויפט שווק בישראל בהתחלה בלי מערכות הבטיחות המקוריות וזכה לציון בטיחותי של שלושה כוכבים. אחרי השדרוגים בשנת 2020 ולאחר שנוספו כל המערכות המקוריות, הרכב קיבל ציון של ארבעה כוכבי בטיחות.

סוזוקי סוויפט – הבחירה האולטימטיבית

בעבר הלא רחוק הסוזוקי סוויפט הגיעה עם מנוע בנזין רגיל (לא היברידי), שעובד אך ורק על דלק. כיום, הסוזוקי סוויפט היברידית. זה אומר שהמערכת שלה גם חסכונית וגם ידידותית לסביבה.

בחלק מהזמן הרכב מונע מכוחו של הדלק, ובחלק מהזמן הוא מונע מכוחו של החשמל. הסוללה נטענת במהלך בלימות וכשהרכב נוסע על הדלק. אבל כשניגשים לבחון רכב, לא בוחנים רק את שיעור החיסכון והידידותיות לסביבה (למרות שאלה פרמטרים מאוד חשובים). אחד הדברים החשובים שאנחנו רוצים לדעת זה כמה הרכב בטוח.

הדגם החדש מתאפיין במערכות בטיחות מקוריות ששמות במקום הראשון את בטיחות הנוסעים בכל מקרה חירום (פגיעה או תאונה), ואף עוזרות לצמצם את הסיכויים להיקלע למצבים מסכני חיים.

אחת המערכות שניתן למצוא ברכב היא מערכת סטייה מנתיבים

האוטו יכול לזהות את תוואי הנתיב שעליו הרכב נוסע ולבצע תיקונים אוטומטיים במקרה של סטייה. בלי מערכת כזאת, רכבים יכולים לסטות מנתיבים בקלות, אבל עם מערכת כזאת – האוטו יודע לשמור על הנתיב בכל זמן נתון של נהיגה. אגב, הימצאות מערכת כזו ברכב גם מוזילה את עלות הביטוח.

תוכלו למצוא בסוויפט אפשרות להעביר הילוכים דרך ההגה, מרכז מולטימדיה צבעוני, ועיצוב חיצוני שהופך אותה למלכת הכביש. מכונית מאובזרת, חסכונית, נוחה ובעיקר בטיחותית – מי אמר שחייבים להתפשר?

מערכות בטיחותיות מקוריות של סוזוקי

אין ספק שמגיע לבטיחות לקבל פסקה משלה במאמר. כמו שאמרנו, היא הפרמטר הכי חשוב בבחירת רכב, ואם יש תחום שאין בו מקום לפשרות, זה בהחלט התחום הזה. כשאנחנו עולים לרכב, אנחנו רוצים לדעת שהוא מצויד במערכות מתקדמות שדואגות לבטיחות הנוסעים.

אנחנו בשנת 2022, ומאז ששוק הרכבים התחיל לפרוח, גם הטכנולוגיה התקדמה. ניתן למצוא היום במכוניות מערכות בטיחות מאוד משוכללות. בין היתר אנחנו מדברים על מערכות כמו: מצלמת רוורס, רדאר, בלימה אוטונומית, התראה פעילה ותיקון אוטומטי בזמן סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת תנועה חוצה מאחור, כריות אוויר SRS, התראה על עייפות נהג, זיהוי שטחים מתים ועוד.

כל אלה מבטיחות שתוכלו להגיע מנקודה לנקודה בראש שקט, ולדעת שלא משנה מה, אתם בטוחים. מאחורי הרכב הזה עומדים אלפי אנשי מקצוע, תכנון קפדני וייצור בלתי מתפשר.

טיפול פחחות לרכב סוזוקי סוויפט

טיפול פחחות לרכב סוזוקי סוויפט
טיפול פחחות לרכב סוזוקי סוויפט,

בטיחות וביצועים משופרים הולכים יד ביד

מכירים את האנשים האלה שאוהבים לנהוג? אלה שתמיד מתנדבים לעלות על ההגה? ובכן, הסוויפט החדשה מתוכננת במיוחד עבור אותם אנשים. היא מצוידת בשלדה קלה אך קשיחה, ומשלבת מתלים ייחודיים שמספקים חוויית נהיגה מרגשת ותגובתית, אך אופטימלית ויציבה.

מנוע בנזין היברידי של 1.2 ל', תיבת הילוכים אוטומטית (או ידנית), 83 כוחות סוס, ארבע בוכנות והנעה קדמית. כל אלה מאפשרים לה להיות הרכב האידיאלי לנסיעות עירוניות ובין עירוניות.

עכשיו הגיע הזמן לדבר קצת במונחים של מספרים מדויקים. אין ספק שצריכת דלק היא אחד הפרמטרים הכי רלוונטיים בבחירת רכב. מחירי הדלק כל הזמן בתנודה, והוצאה כזאת יכולה להצטבר לסכום של אלפי שקלים בשנה. אבל עם רכב חסכוני, גם שיעור החיסכון יכול לנוע בין כמה מאות לכמה אלפים. סוזוקי סוויפט עושה 20 קילומטר על כל ליטר דלק.

גם עיצוב מתקדם הוא חלק מהחבילה

אין מה לעשות, במציאות של היום, עיצוב הוא אלמנט שאי אפשר להפריד מהקריטריונים להצלחה של מכונית. רכב צריך להיות עמיד ואמין, בנוי טוב מבחינה מכאנית, ומעוצב בצורה ייחודית. סוזוקי סוויפט משלבת את כל האלמנטים האלה.

אז אם כבר מדברים על עיצוב בואו נדבר על החלל הפנימי של הרכב וכל מה שמאפיין אותו: לוח שעונים עגולים, מסך מדיה צבעוני 4.2 אינץ', קונסולה מרכזית והגה ספורטיבי. מבחינת המראה החיצוני – סביר להניח שכבר ראיתם אותה על הכביש, או באינטרנט (ושנפלה לכם הלסת). העיצוב החדש שלה עדיין שומר על הקונספט הכללי של דורות הסוויפט האחרונים.

מכונית מעוצבת בסגנון גיאומטרי, עם פנסים מלוכסנים וחישוקי גלגל יפהפיים

היא זמינה במגוון רחב של צבעים, ובחלק מהם ניתן לקבל את הגג בצבע שונה מצבע הגוף (או שחור או אפור). יש לה עיצוב עם סיי ברור: זו מכונית שמשדרת ספורטיביות, גם מבפנים וגם מבחוץ. היא מגיעה עם ידיות נסתרות בדלתות האחוריות ולגג יש אפקט מרחף. והאמת היא שגם הביצועים המוטוריים שלה עומדים מאחורי האמירה הזאת.

מערכת ההיגוי נשארת מדויקת גם במהירויות גבוהות יותר, ולא מושפעת מתנאי מזג אוויר כמו גשם – דינמיקת הנהיגה נשארת זהה תחת תנאים משתנים, וזה אחד היתרונות הגדולים של הסוויפט!

גם בגזרת הנוחות הסוויפט מככבת

המידות שלה אמנם קטנות, אבל מבפנים היא לגמרי מרווחת. המושבים האחוריים ניתנים לכוונון, ומאפשרים מרחב ישיבה ותמרון נוח לשני נוסעים. ואם אתם תוהים לעצמכם: "רגע, אבל מה עם כל הציוד שלנו, אנחנו אוהבים לאחסן הרבה דברים בבגאז'", אז אל דאגה: ברור לחלוטין שחלל אחסון הוא אלמנט לא פחות חשוב מאלה שדיברנו עליהם, וברכב החדש שלכם תמצאו יש מספיק מקום לכל הדברים שאתם צריכים בתוך תא מטען של סוזוקי סוויפט 2022.

כולם מרוויחים מידידותיות לסביבה

חברה כמו סוזוקי, לא יכולה להרשות לעצמה לא לעדכן את המוצרים שהיא מציעה לציבור הרחב. וזה בדיוק מה שהיא עושה כאן עם הסוזוקי סוויפט החדשה. השאיפה היא לתת לכל דגם חדש עוד נגיעה קטנה שתתרום לאיכות שלו.

המטרה הכללית היא לא אחרת מאשר הפחתת פליטת המזהמים. למהלך הזה יש כמה אפקטים בכמה מישורים, אבל הרווחים העיקריים שאנחנו מפיקים ממנו הוא אוויר נקי יותר לנשימה, ופחות זיהום. יותר ויותר חברות רכב שמות לעצמן למטרה להקטין את רמת הזיהום, וסוזוקי עושה בקטגוריה הזו עבודה יוצאת מן הכלל, עם דרגת זיהום 3 בלבד (מתוך סקלה של 15). מדובר בזיהום מזערי ביותר.

את החיסכון בזיהום ניתן לייחס למכניקה ההיברידית החדשה שהחברה היפנית פיתחה

כמובן, אסור לשכוח שפליטת המזהמים משפיעה ישירות גם על הכיס שלנו. צריכת הדלק יורדת וביחד איתה גם המחיר שאנחנו משלמים עבורו. אמנם ניתן לשים לב לשינויים אסתטיים מעטים בדגם ההיברידי, החברה הוסיפה שלושה צבעים חדשים: כתום, כחול ואדום שמשתלבים עם הגג ובתי המראות בשחור. אבל החידוש העיקרי הוא המכניקה הנפלאה.

חלל פנימי בסיסי אך מאובזר

חלל הפנים הוא המקום הכי חשוב ברכב. נכון, העיצוב החיצוני קובע לא פחות, אבל בסופו של דבר, את רוב הזמן אתם תבלו בתוך המכונית. עלתה שאלה: האם חלל פנימי יכול להיות גם בסיסי וגם מאובזר בו זמנית? ובכן, התשובה היא כן. בתנאי שמדובר בסוזוקי סוויפט.

מבחינת פונקציות כמו מיזוג אוויר, מסך מגע, בקרת שיוט אדפטיבית ומחשב דרך דיגיטלי, סוויפט עוברת את המבחן עם ציון מצוין. אין ספק שהיא מצוידת היטב. באותה המידה, עם מושבי בד שחור רגיל, הרבה פלסטיק קשיח ומבריק, והצורך לסובב מפתח כדי להפעיל את המנוע, היא יכולה להצטייר כרכב בסיסי (לא חסרים רכבים שמפעילים עם כפתור או אפילו כרטיס).

אבל המילה בסיסי לא משמשת כאן כעלבון, רחוק מזה, שימו לב:

תא הנוסעים של הסוויפט ערוך בצורה נעימה, ומחזיק בשליטה לוגית ופשוטה שמייצרת נוחות של ממש גם עבור הנוסעים מלפנים וגם עבור הנוסעים מאחור. תנוחת הנהיגה אידיאלית, המושבים הקדמיים תומכים גם בנסיעות ארוכות. המתגים הסיבוביים של מערכת המיזוג (לקירור, אוורור וחימום) קלים לתפעול ובטוחים לשימוש על הכביש. לא צריך להוריד את העיניים מהדרך כדי לדאוג לעצמכם למנה טובה אוויר (קר, חם או פושר).

החוגות האנלוגיות העיקריות פשוטות וברורות, והמסך הדיגיטלי בשחור לבן אמנם בסיסי אבל מאוד שימושי ואינפורמטיבי. התוכנה של מסך המגע ביתית של סוזוקי, אבל ניתן לחבר אליה את הפלאפון ולהשתמש במקום באפל קאר פליי או אנדרואיד אוטו.

מתחת למסך ובקרות החימום יש שקע יו אס בי, שקע לכבל אוקס (זאת במידה ועדיין לא עברתם להשתמש בבלוטוס), ומחבר 12 וולט. על גלגל ההגה יש מגוון כפתורים שישמשו אתכם לשלוט במערכת המדיה ובבקרת השיוט. יש זוג פתחי אוורור עגולים ומסודרים למראה שמותקן על המחוונים מעל המסך המרכזי.

מיזוג אוויר לסוזוקי סוויפט

בחלק האחורי של הרכב הדברים הרבה יותר בסיסיים

אין חיבור יו אס סי וגם לא משענת יד, רק מושב ספסל רגיל בצבע שחור שיכול להתקפל בצורת 60:40. אבל הכי חשוב שיש מספיק מקום לראש ומספיק מקום לרגליים. הסוויפט קצרה יותר מרוב המתחרות שלה באותה קטגוריה, אורכה 3.8 מטר (בעוד שהאורך של השאר עולה על 4 מטרים). הדבר הזה מהווה יתרון בכל מה שקשור למציאת חנייה באיזורים עירוניים צפופים.

ואם כבר מדברים על גודל, בואו נדבר רגע גם על תא המטען

נפח הבגאז' של הסוויפט הוא 265 ליטר, מעט קטן יותר ממה שהמתחרות מציעות, אבל בהחלט מספיק. כמו כן, אפשר לקפל את המושבים כדי להרחיב את השטח ל-579 ליטר. צריך לקחת בחשבון שהמושבים לא ממש מתקפלים עד הרצפה, מה שיכול להוות בעיה במקרה של העמסת ציוד כבד או גדול מדי.

עם זאת, מומלץ לשים לב לדבר אחד. למרות שסוזוקי משתמשת בחומרים כמו פלסטיק, בדים או מתגים בכל תא הנוסעים, היא מרגישה יוקרתית. הכל מורכב בצורה מרשימה עד לרמה מעוררת קנאה. סוזוקי מצליחה לשמור על המוניטין שלה בכל מה שקשור לאיכות בנייה מוצקה ואמינות.

חוויית נהיגה ייחודית

המילה "היברידית" אמנם גורמת לכם לחשוב שהסוויפט יכולה לרוץ ברחבי העיר בספרינטים קצרים על כוח חשמלי בלבד. אבל חשוב לשים לב להבדל. מדובר ברכב מיקרו היברידי, ולא היברידי מלא.

היא לא יכולה לפעול רק על חשמל. מערכת ה-12 וולט היא מערכת עצור-התנע משודרגת, בצורה כזו שהיא נכנסת בשלב מוקדם של הנסיעה ומתחילה להגביר את הקצב ברחבי העיר.

המערכת ההיברידית המתונה מאופיינת בגנרטור משולב (במקום אלטרנטור), יכולה למעשה להגביר מעט את כוח המנוע בזמן האצה. יש לה הספק מירבי של 2.3 קילוואט (שווה ערך ל-3 כוחות סוס נוספים), אבל מומנט של 50 ננומטר שימושי יותר.

כשלוקחים בחשבון שהמנוע כשלעצמו שואב רק 107 ננומטר כדי ללכת עם 83 כוחות הסוס שלו, מגלים שזה הרבה. מה שזה אומר בפועל זה שבמהירויות נמוכות עד בינוניות הסוויפט מרגישה קצת יותר חיה. היא מגיעה מ-0 ל-100 במהירות של 13.1 שניות. יש לה מנוע חלק בסיבובים (למרות שחסרה לו הנהמה הקטנה והנחמדה שמקבלים מיחידות בנזין מתחרות עם שלושה צילינדרים).

המערכת ההיברידית המתונה מספיקה במונחים של חיסכון בדלק

יש לה תיבת חמישה הילוכים (ידנית או אוטומטית) ובפועל היא צורכת 5.6 ליטר דלק ל-100 ק"מ. אבל, חשוב להגיד שבתנאים משתנים ועם אופי נהיגה אחר, ניתן להגיע לצריכת דלק טובה יותר. מזכירים לכם שבתנאי מעבדה הסוזוקי סוויפט צורכת 4.8 ליטר דלק ל-100 ק"מ, שזה נתון מטורף. כמעט 21 קילומטרים לליטר 1.

דבר אחד שחשוב לציין הוא תחושת הכיף במהלך הנהיגה, זה לא משתנה גם בדגם החדש. ההיגוי עדיין נעים, והסוויפט קלה לתמרון ברחבי העיר. היא מגיבה לתנאי השטח השונים על משטחי נהיגה בעלי אופי שונה.

אגב, זאת תזכורת לכך שמכוניות קטנות וקומפקטיות לרוב יכולות להיות מהנות יותר לנהיגה מאשר רכבים כבדים וחזקים יותר.

מוסך מורשה סוזוקי ראשון לציון

ואחרי שעברנו ביחד מסע שלם בעקבות סוזוקי סוויפט, הגיע הזמן לספר לכם עלינו – מוסך טופז. המוסך זכה לא מעט פעמים למוסך המצטיין כמוסך מורשה, ופועל על פי הסטנדרטים העולמיים של יצרני הרכב.

הצוות המקצועי שלנו מכיל חשמלאי רכב, פחחים, מכונאים, שמגיעים עם ותק וניסיון של עשרות שנים בתחום. אנחנו מזמינים אתכם להגיע עם הרכב ולקבל טיפול מכל הלב. מיזוג אוויר, צמיגים, חשמל, מכונאות רכב, פחחות וצבע, העברת טסט – את כל אלה אנחנו יכולים להציע לכם.

אנחנו כאן על מנת להעניק לכם את השירות המקצועי והמיומן על הצד הטוב ביותר, ואתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כדי לקבל הצעת מחיר על טיפולי תיקונים ותחזוקה בהתאמה אישית לצרכים, להעדפות ולתקציב שלכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם  בהקדם!